Wednesday, May 26, 2010

sıcak sıcak poğaça

uzunnnn zaman sonra ilk deneyim;)
tam 5 ay 10 gün önce mutfakla arama set çekilmişti....
mecburi bir araydı
rabbime şükürler olsun
bu tatil yeterli olsun ..


her zamanki tarifim yerine http://www.yeşilkivi.com/ dan aldım tarifi.
çok da pratik oldu benim için
elimle yoğuramadığım için mikserle karıştırdım
tüm sıvı malzemeleri ve mayayı kattım mikserle karıştırdım
unu ve tuzu da ekledim karıştırmaya devam ettim
son aşamada nuray hanımdan yardım istedim ;)
tarifi aynen aktarıyorum

malzemeler

  • 1 çay bard ılık süt

  • 1 çay bard ılık su

  • 1 çay bard sıvıyağ

  • 1 çay bard yoğurt

  • yarım çay bard şeker

  • 1 yumurta (akı içine sarısı dışına)

  • 20 gr yaşmaya

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • aldığı kadar un

yapılışı
sıvı malzemeyi ve mayayı mikserle karıştırın
unun son aşamasında mikser yeterli olmuyor
son aşamada el ile yoğurun yumuşak hamur kıvamında
olana kadar yoğurun
peynir maydonoz karışımıyla şekil verin
200 dereceli fırında yaklaşık yarım saat pişirin
 
afiyet bal şeker olsun
 

No comments:

Post a Comment