Tuesday, April 7, 2009

Bayat Ekmekli Kup Tarifi


Evde bayatlamış ekmek olurda ben bununla ilgili bir tarif uydurmadan dururmuyum.Hemen bayat ekmekle yapılabilecek yeni bir tatlı tarifi ürettim, ürettim diyorum çünkü tamamen benim ve ev ortaaamın :) güzide fikirleriyle yapılan bir tatlı oldu bu sefer tarifim.Tamam biliyorum gene çok konuştum buyrun tarifim.

Malzemeler ;

- 1 adet dilimlenmiş bayat ekmek (Mümkünse susamsız olsun, susamlı tarafları tahinli gibi oluyor.)
- 2 yemek kaşığı bal
- 1 paket muzlu creme ole
- 1 paket meyveli sos (Aslında ben evdeki çilek reçelimi rondodan geçirerek yaptım, son reçelimdi ama olsun yaz kapımızda nasılsa bugün yarın alır bir daha yaparım hem ne güzel olur yazacak tarifimde çıkıverir aradan :)
- İki avuç fındık içi (Aman rondodan çekmeyin iri kıyım daha lezzetli oluyor.)
- Krem Şanti (Ama kutu ile satılan evde içine süt katarak yaptıklarımızdan değil, teneke kutu ile satılan süslemelerde kullandıklarımızdan.)

Bayat Ekmekli Kup Tarifi ;

- Ekmekleri evde geleta unu tarifimdeki gibi yapıp kenara bıraktım.

- Muzlu creme ole'yi tarife göre yaptım, çilek reçelimi rondodan geçirip püre haline getirdim.Creme ole'nin yarısını ayırdım kalanını ekmeklerimle ve balla karıştırdım.

- Kup bardaklarıma sırayla çekilmiş ekmek- muzlu creme ole karışımını, çilek reçelimi, muzlu krem ole'yi ve dövülmüş fındıkları koydum.Üzerine tekrar ekmek-muzlu creme ole karışımını, çilek reçelimi ekledikten sonra üzerine krem şantiyle şekil verip dövülmüş fındıkla süsledim.

- Afiyet olsun.

PS 1 : Süslemek için rende çikolata kullanabilirsiniz benim koca kafamın aklına yeni geldi :(

PS 2 : Benim yaptığım tariften 10 adet kup oldu siz tarifinizi isteğinize göre arttırıp azaltablirsiniz ama biz iki kişi şimdiden dört adet yedik hem hafif hemde lezzetli oluyorlar.


No comments:

Post a Comment