Wednesday, April 22, 2009

Beşemel Sosu Tarifi


Aslında sık sık kullandığımız bu tarifi, her yapışımda bir sorunla karşılaşmaktan yorulduğum için yazmak istedim.Aslında artık hazır poşetlerde satılıyor ama nedense hiç bir zaman hazır tozlardan yapılan beşamal sosu evde yapılanın tadını vermiyor.Ve malum ben dışarda hazır satılan maddelerden olabildiğince uzak duruyorum.

Malzemeler ;

- 3 çorba kaşığı zeytinyağı (Burada eğer sağlıktan vazgeçip lezzete dalış yapmak isterseniz ben 2 çorba kaşığı tereyağı kullanın derim.)
- 6 çorba kaşığı un (Tabikide elenmiş, ben unu elemeden kullanamıyorum zaten.)
- 2 su bardağı pastorize süt (Mikrodalgada hafifçe ılıtın yoksa unda topullaşma yapması olasılığı artacaktır.)

Beşamel Sos Tarifi ;

- Yağı tencereye ekleyip azıcık ısınmasını bekleyin, üzerine unuda azar azar ekleyip bir taraftan hiç ara vermeden karıştırın.Renginin değişmesine fırsat vermeden azar azar sütünüzü ekleyin.

- Mikserle hiç pürüz kalmayacal şekilde karıştırarak pişirin.Arzunuza göre tuz ve karabiber ekleyin.

PS : İçine bir adet karanfil ekleyip sos piştikten sonra çıkartabilirsiniz ben karanfili pek sevmediğim için eklemiyorum ama o versiyonunun yemeklere lezzet kattığını biliyorum


No comments:

Post a Comment