Saturday, April 18, 2009

Tantuni Tarifi



Artık eskisi kadar sık yazamıyorum, yemek yapmadığımdan yada yazmaktan sıkıldığım için değil evde internetle ilgili problem yaşıyoruz bu sıralar tam sınavlarım bitti artık rahat rahat yazabilirim derken ne yazık ki yazamıyorum ve her gün sitemin düşüşünü sessizce izlemekten başka hiç birşey gelmiyor elimden.Neyse benim sıkıntılarım sizide boğmasın ben yemek tarifime geçiyorum.

Uzun süredir aklımda tantuni tarifi vermek vardı ama ne yazık ki ne yapmak nede tarifini vermek için zaman bulamadım.Madem bugün rahat rahat yazmaya vakit buldum yazayım şimdi.Fotograflar için özür dilerim çok çabuk çekildi.(Sanırım çektikten sonra hemen yiyebilmek için nasıl olduğuna dahi bakılmadı :)




Malzemeler ;

- 500 gr yağsız biftek (Minik minik doğranmış olması lazım çünkü tantuninin tek özelliği budur, ama siz uğraşmayın yoksa bütün iştahınız kaçar kasabınıza rica edin gerekirse para teklif edin onlar iri kıyım satır kıyması çekip toplam beş dakikada veriyorlar.)
- 2 adet iri domates (Kabuklarını soyup, küp küp doğradım.)
- 1 demet maydanoz (Yapraklarını ayıkladım ve ince ince kıydım, ama içine sapları karıştırmayın yoksa hiç hoş olmayan lezzetler çıkıyor ortaya.)
- 1 adet limon
- 1 tahta kaşığı zeytinyağı
- 1 tahta kaşığı su
- 1 çay kaşığı sumak
- 1/2 çay kaşığı tuz
- Unutmadan sınırsız cin biberi eklemeden tantuninin tadı çıkmaz
- Lavaş (Eğer Ankara'da yaşıyorsanız Ciğerci Aydın'dan satın almanızı öneririm, çok ince ve güzel yapıyorlar.)

Tantuni Tarifi ;

- Zeytinyağını ve suyu iyice karıştırıp içine tuzu ekledim.Bifteğimi tavaya atıp ağr ağır pişirirken, içine kaşık kaşık su ve zeytinyağını döktüm.

- Wok tavayı sallayarak etler suyunu çekip bırakana kadar pişirdikten sonra üzerine domateslerimide ekleyip domatesler azıcık ölene kadar pişirdim.Ocaktan almadan bir dakika önce maydanozları ekledim.

- Lavaş ekmeğinin içine hazırladığım tantuniyi ekledim, üzerine arzu ettiğim kadar limon sıktım ve cin biberlerini koyup sardım.

- Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment