Friday, December 4, 2009

çikolata soslu irmik helvası



ilk aşk çikolatayla başlar etkinliği için tariflere bakarken bu tarifte karar kıldım...
çikolata herşeye yakışıyor (yakında kurufaulyeyi de çikolatalı yaparsam şaşırmayın;))))
bu tarif umduğumdan güzel oldu yapımıda basit helva tarifini devletşahın sitesinden aldım
kıvamı oldukça güzeldi ......
çikolata sosunu bu tarifte ben yaptım ama hazır sos veya pudingde kullanabilirsiniz........

malzemeler
  • 2 su bard irmik
  • 1.5 su bard şeker
  • 1.5 su bard süt
  • 2 su bard su
  • 125 gr tereyağ
  • 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık

yapılışı
  1. yağı eritip irmiği rengi değişene kadar kısık ateşte kavurun
  2. ayrı bir kapta suyu ve sütü kaynatın kavurduğunuz irmiğe ilave edin
  3. tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekmesini bekleyin
  4. suyunu çekince şekeri ilave edip karıştırın 10 15 dak demlenmeye bırakın
  5. fıstıkları kavurup ilave edin(tarifte çamfistığı kullanılmıştı ben dolmalık fıstık kullandım)


sosu için
  • 1.5 su bard su
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 50 gr bitter çikolata
yapılışı
  1.  su ve çikolata hariç tüm malzemeyi karıştırın suyu ilave edin
  2. kaynayıncaya kadar karıştırın kaynadıktan sonra çikolatayı koyup karıştırın
  3. 2-3 dak çırpıcıyla karıştırın helvaların üzerine ilave edin
afiyet bal şeker olsun...........

No comments:

Post a Comment