Tuesday, March 17, 2009


    Bugünde bu öğlen yemeğimi sadece salata           yiyerek geçirdim, ama bu salatam diğerlerine     kıyasla biraz daha renkli ve biraz daha kolay oldu.Hemen tarife geçeyim sizide bu lezzetten mahrum bırakmayayım.





Malzemeler ;

- 2 tavuk göğsü ( Mikrodalga fırında tavuk pişirilip, iri iri doğrandı. ) 
- 1/2 adet kıvırcık ( Dış yapraklarını ayırıp, 5 yaprağı ince ince doğradım.)
- 3 dal yeşil soğan ( Yeşil yaprakları ince ince doğradım.)
- 1 su bardağı mısır
- 1/2 su bardağı kornişon turşu ( İri iri doğradım, bir adet salatalık 4 dilime ayrılacak. )
- 1 su bardağı süzme yoğurt
- 2 yemek kaşığı dolusu mayonez ( Evde mayonez tarifimi uygularsanız çok daha sağlıklı ve lezzetli olacaktır.)
- 10 dal dereotu ( Sapları ayıklanıp çiçekleri kullanılacak. )
- 1/2 limonun suyu
- 1 çay kaşığı pul biber

Tavuk Salatası Tarifi ;

- Mayonezle yoğurdu iyice karıştırdım,içine limon suyunu ve pul biberide ekleyip iyice karıştırdım.

- Doğranmış kıvırcığı, tavuk göğsünü, turşuyu, yeşil soğanı, mısırı ve dereotunu iyice karıştırdım.Hazırladığım yoğurtlu sosla iyice karıştırdım.

- Kıvırcık yapraklarını salata tabağının altını süslemek için yaydım, hazırladığım salatayı yaprakların üzerine yaydım kaşığın arkasıyla düzelttikten sonra üstünü dereotuyla süsledim.

- Afiyet olsun

PS : Bu tarifte tavuk yerine veya tavukla beraber közlenmiş patates yada haşlanmış patates kullanabilirsiniz.Benim aklıma gelmedi ama yazarken güzel bir lezzet vereceğini düşündüm.

No comments:

Post a Comment