Thursday, March 12, 2009

Çingene Salatası Tarifi



Dün yanlızca beyin salatası yedikten sonra bu sabah kahvaltımı şölen gibi hazırladım, fazla konuşmadan size tarifleri vereyim.Sizde istediğiniz anda tarifleri pratik bir şekilde uygulayıp, sizde kahvaltılarınızı şölene çevirebilirsiniz.

Malzemeler ;

- 1 orta boy kırmızı soğan (Piyazlık doğranıp tuzla yoğrulmuş.)
- 1/2 adet göbek salata (Rende gibi incecik doğranmış.)
- 4 adet közlenmiş kırmızı biber(Julyen doğranmış.)
- 25 adet maydanoz dalı (Maydanozun yapraklarını ayıkladım fakat doğramadan kullandım.)
- 8 adet enginar kalbi (Kullanmak zorunda değilsiniz ben lezzetini sevdiğim için kullandım isterseniz enginar yerine salatalık kullanabilirsiniz, hangisini kullanırsanız kullanın rende gibi incecik doğrayın.)
- 20 adet siyah zeytin (Çekirdekleri çıkarılıp ikiye bölünmüş.)
- 2 çorba kaşığı doğranmış yeşil yeşil zeytin
- 1 su bardağı jalebon biberi (Jalepon biberi bulamazsanız normal biber turşusu.)
- 20 adet kiraz domates (Dörde bölünmüş.)
- 1 su bardağı mısır
- 4 çorba kaşığı tulum peynir (Deri tulumumun tamamını koydum ben çok yakışıyor, isterseniz bu oranı arttırıp azaltabilirsiniz.)
- 3 yemek kaşığı sirke
- 1 diş sarımsak (Minik rendemle iyice rendeledim böylece hem kokusundan arınıyor hemde sarımsağın lezzeti tamamen geçiyor.)
- 1/2 kahve fincanı zeytinyağı
- 2 çorba kaşığı nar ekşisi
- 1/4 limonun suyu
- 1/4 çay kaşığı kekik
- 1/4 çay kaşığı kırmızı toz biber
- 1/2 çay kaşığı tuz

Çingene Salatası Tarifi ;

- Sirkeyi, sarımsağı, zeytinyağını, nar ekşisini, limon suyunu, kekiği, toz biberi ve tuzu karıştırıp iyice çırptım, sarımsağım kokusunu bırakana kadar salatamı hazırladım.

- Öncelikle incecik doğranmış göbek salatayı salata tabağının dibine iyice yaydım üzerine incecik doğranmış enginar kalplerini  ve soğanı koydum üzerine domatesleride ekledim, maydanoz yapraklarını serpip üzerine julyen doğradığım köz kırmızı biberleri serptim.

- Üzerine jalepon biberi ve zeytinleri serptim. En üstünede mısırları serpip hazırladığım sosumu döktüm.Üzerine tulum peyniri serpip servis yaptım.

- Afiyet olsun.

PS : Ben kahvaltı için hazırladığımdan birazını ayırıp bol beyaz peynir ve roka ekledim oda çok yakıştı beyaz peynirlide denemenizi öneririm.


No comments:

Post a Comment