Wednesday, March 4, 2009

Mikrodalga Fırında Zeytinyağlı Enginar Tarifi


Malum benim için sebze hayat biçimi fakat aşkım hiç sevmediğinden sürekli değişik tarifler uygulamaya gayret ediyorum.Dün annesinde yediğimiz enginarı beğenmediği için bu mevsimde kılçıksız enginar aramaya başladık.Allahtan okulda çok sevdiğim bir arkadaşım yardımımıza koştuda annesinin yazdan buzluğa koyduğu enginarlardan sekiz adet getirdi, ee tabi pişirmesi bana kaldı.Aslında yemek pişirmeyi çok seviyorum ama önce benim içime sinmeli sonra çevremdekiler yerken yüzlerinde gülümsemeyi görmeliyim.Bu sefer biten enginarların arkasından neredeyse ağlanacaktı arkadaşım ''Lütfen sitenede yazda annemde yapsın.'' dedi.Bugün ne yazayım diye düşünürken bu tarifi yazmak benimde işimi kolaylaştırdı zaten.Buyrun tarif,

Malzemeler ;

- 8 adet enginar  
- 3 adet kuru soğan
- 2 çay bardağı pirinç (Ajda bardakla)
- 1/2 çay bardağı kuş üzümü
- 1 çay bardağı dolmalık fıstık
- 1 çorba kaşığı dolma baharı                         
- 5 dal maydonoz
- 1/2 demet dereotu
- 1/2 çay kaşığı karabiber
- 1 çay kaşığı nane  
- 1 tatlı kaşığı tarçın 
- 1/2 su bardağı zeytinyağı
- 1 çay kaşığı tuz


Mikrodalga Fırında Zeytinyağlı Enginar Tarifi ;

- Pirinci ılık suyla ıslattım, soğanlarımı doğradım zeytinyağında pembeleştirdim pirinçleri ve çam fıstığını ekleyip kavurdum diğer baharatlarıda ekledim üzerinede 1 bardak su ekledim, su azalınca üzerine dereotumu ve kuş üzümümü ekleyip suyunu tamamen çekene kadar pişirdim.

- Enginarımın üzerine zeytinyağlı içinide ekleyip, mikrodaga kabımın içine 1 çay bardağı su ekledim 600 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 3.dereceyi ayarlayın.) 4 dakikaya ayarladım.

- Pişen enginar dolmalarımın üzerini maydanozla süsleyip servis yaptım.

- Afiyet olsun.

PS : Eğer enginarınızı yazdan suyun içinde bekleterek hazırladıysanız pişme süresi çok daha uzun oluyormuş eğer enginarınız pişmediyse biraz daha su ekleyip bir süre daha pişirebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment