Monday, March 16, 2009

Mercimek Salatası Tarifi


Tamam dün kokoreç yemiş olabilirim ama ben hala günde bir öğün bir çanak dolusu salata yiyerek geçiştiriyorum.Böylece kendimi sıkmadan hem diyet yapıyorum hemde canımın istediklerinden geri kalmıyorum.Bugünün tarifi çok sağlıklı, çok lezzetli ve de çok besleyicidir.

Malzemeler ;

- 1 kuru soğan (Piyazlık doğranmış.)
- 10 sap dereotu (İncecik kıyılmış.)
- 10 sap maydanoz (Sapları temizlenip, maydanozlar kıyılmış.)
- 2 adet domates (Küp küp doğranmış.)
- 1 çay kaşığı sumak
- 1/2 çay kaşığı tuz
- 1/2 adet limonun  suyu
- 1 yemek kaşığı koruk ekşisi (Koruk ekşiniz yoksa nar ekşisi kullanabilirsiniz.)
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 çay bardağı nar
- 5 adet ceviz

Mercimek Salatası Tarifi ;

- Bütün sebzeleri karıştırdım.Zeytinyağı, koruk ekşisi, limon suyu, tuz ve sumağı karıştırıp salatamın üzerine döktüm.Nar ve cevizle süsledim.

- Afiyet olsun.

PS : Kardeşim küçükken bu salatayı kuskus salatası sanıp yerdi, bütün çocuklarında çok lezzet alarak yiyeceği bir salata, ama ne yazık ki biz kilo vermek için yiyoruz :)

No comments:

Post a Comment