Sunday, March 8, 2009

Pankek Tarifi


İstanbul'dayken arkadaşlarımla okuldan kaçıp Nişantaşına giderdik mükemmel pankek yapan bir restaurant vardı.Neden bilmiyorum ama acaip hoşumuza giderdi, özellikle üzerine bal eklendiği zaman lezzetine doyamazdık.Hatta kıvanç diye bir arkadaşımız bir seferinde tam 16 adet yemişti :) Tamam arkadaşımız 120 kilo falandı ama garsonlar bile şok geçirmişti.Ankara'da ne yazık ki pankek yapan güzel bir yer bulamadım.Bende araştırıp güzel bir pankek tarifi buldum.Buyrun sizde deneyin umarım sonuç hoşunuza gider.

Malzemeler ;

- 1 adet küçük yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 4 yemek kaşığı yağ (Ben tatlılardada tuzlularda zeytinyağı kullanıyorum, margarin gibi gevreklik vermiyor ama çok daha lezzetli oluyor.)
- 1 su bardağı süt
- 1 su bardağı un
- 4 tatlı kaşığı şeker

Pankek Tarifi ;

- Unu eledim, kabartma tozu ile iyice karıştırdım (Daha puf puf bir lezzet elde etmek için ben genelde ikisini karıştırırım.) içine şekeri ekledim.

- Yumurtayı iyice çırptım köpük köpük olunca içine vanilyayı ekledim, süt ve sıvı yağı ekleyip unlu karışımıma ekledim.

- Yarım saat buzdolabında beklettikten sonra tekrar mikserle iyice çırptım.Kepçeyle alıp yağlanmış tavaya döktüm pişince (Aynen krep gibi oluyor piştiğini böylece anlayabilirsiniz.)

- Afiyet olsun.

PS :  Sıcakken aralarına azıcık tereyağı koyun ve bal dökün.Nutellada çok yakışıyor aslında ama doğallıktan yanayız madem mal yemek tercihimiz olsun.


No comments:

Post a Comment