Sunday, March 1, 2009

Çin Usulü Ballı Muz Tarifi




Çinlilerin çok zayıf ve sağlıklı olmasının bir nedenide tatlıyı sevmemeleri. Amerikanın en çok satan bisküvüsi Çinde hiç satmamış bunun üzerine bisküvideki şeker oranı düşürülmüş ve satışlarda oldukça ciddi bir artış görülmüş.Ben ballı muzu çok sevmiştim başlarda ağırdır diye düşünmüştüm ama dızzzzzzzzzzt yanlış çok hafif ve sağlıklı bir tatlı.Buyrun ama bu tarifi kesinlikle deneyin derim ben.

Malzemeler ;

- 4 adet muz
- 2 adet yumurta
- 5 çorba kaşığı nişasta
- 3 çorba kaşığı un
- 2,5 su bardağı kanola yağı (Aslında biliyorsunuz, ben her zaman zeytinyağını tercih ederim ama kızartmalarda kanola yağı çok daha sağlıklı oluyor.)
- 1 çay kaşığı soda
- 1 çay kaşığı tozşeker
- 6 yemek kaşığı bal
- 1 çay kaşığı tarçın

Çin Usulü Ballı Muz Tarifi ;

- Un, nişasta, yumurta 1/2 su bardağı yağı, şekeri, sodayı ve 1 su bardağı suyu mikserimin hamur çırpıcılarıyla çırpıp hamur elde ettim.

- Muzlarımı iki parmak kalınlığında doğradım, muzları hazırladığım hamur karışımına bulayıp kızdırdığım 2 su bardağı yağın içine attım.Altın rengi olana kadar kızartıp üzerine bal ekledim.Tarçınıda serptikten sonra servis yaptım.

- Afiyet olsun.

PS : Soğumadan ılıkken tüketmenizi öneririm, hoş bizim evde sıcaktan ılığa geçmeden tüketiliyor zaten :)

No comments:

Post a Comment