Monday, March 2, 2009

Mikrodalgada Çin Usulü Acı Ekşi Çorba Tarifi

                                  (Kuzugöbeği mantarı)

Size dün akşamda söz verdiğim gibi dün yaptığım tarifleri vermeye devam ediyorum. Bu çorbayı çin lokantasında içtiyseniz kesinlikle çok sevmişsinizdir. Benim Çin yemeklerinde favorim bu çorbadır, tarifini sizede vermek istedim.

Malzemeler ;

- 5 çorba kaşığı pirinç sirkesi (Ben Bayrampaşa Carrefordan almıştım, Ankara'da Migrostada  görmüştüm. Sakın meyve sirkesi kullanmayı denemeyin çok lezzetsiz oluyor.Evet ben yaptım :)
- 1 çorba kaşığı soya sosu
- 2 diş rendelenmiş sarımsak
- 1 çorba kaşığı rendelenmiş zencefil
- 1 adet rendelenmiş havuç 
- 5 adet mantar (2 adet kuzu göbeği mantarıda kullanabilirsiniz ama bu mevsimde bulamazsınız.)
- 2 çorba kaşığı nişasta (Cinsi çok önemli değil ben bu sefer patates nişastası kullandım. Sanırım üzerinde yazmıyor çünkü.)
- 2 dal taze soğan (İncecik kıyılmış.) 
- 6 su bardağı tavuk suyu 
- 2 yemek kaşığı acı sos (Knorrun acı sosu kullanabilirsiniz ama Migrosta satılan Çin usulü bir acı sosu tavsiye ederim. Bu çorbaya çok yakışıyor .)

Mikrodalgada Çin Usulü Acı Ekşi Çorba Tarifi ;

- Nişastamı 2 çorba kaşığı su içinde erittim.

- Tencereye tavuk suyunu koyup.Mikrodalgamı 200 wattta  (Mikrodalganız dereceliyse 1.dereceyi ayarlayın.) 3 dakikayı ayarladım. mikrodalgam durunca içine soya sosunu, havucu, mantarı, zencefili, sirkeyi, acı biber sosumu ve sarımsağı ekleyip mikrodalgamı 600 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 3.dereceyi ayarlayın.) 3 dakikayı ayarladım.

- Mikrodalgam durunca suda erittiğim nişastayı ekleyip mikserle iyice çırptım, 200 watta 1 dakika daha ayarladım.Taz soğanımın yeşil yapraklarını ince ince doğrayıp, çorbama ekledim ağzını kapatıp 5 dakika mikrodalgada dinlenmeye bıraktım.

- Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment