Monday, March 2, 2009

Mikrodalgada Çin Usulü Yürek Tarifi

Birde Çin usulü ana yemek tarifi vermem gerekiyor sanırım.Bu yemek gerçekten Çin usulü bir tarif mi bilemiyorum ama annem yıllardır Çin usulü yürek diye bize yediriyor.Ben tarifi vereyimde siz genede deneyin derim ben biz yıllardır yiyoruz ve çok seviyoruz.Mikrodalgada ilk denememde çiğ kaldığı ve lezzetsiz olduğu için tarifini verememiştim.Ama bu sefer çok daha lezzetli olunca tarifini sizinle paylaşmak istedim.

Malzemeler ;

- Yarım kilo yürek (Ben süt danası yüreği kullanıyorum ve ciğer gibi küçük küçük doğratıyorum.)
- 10 adet iri mantar (İnce ince doğranmış.)
- 1 adet yeşil biber (Julyen doğranmış.) 
- 1 adet sarı biber (Julyen doğranmış.)
- 1 adet kırmızı biber (Julyen doğranmış.)
- 4 çorba kaşığı un
- 1 tatlı kaşığı soya sosu
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 çay kaşığı yerfıstığı ezmesi (Ben yerfıstığı ezmesinin verdiği tatlı tadı sevmediğim için yerine 5 adet yerfıstığını un haline getirip yemeğe katıyorum.)
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı kekik
- 1 çimdik tarçın
- 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
- 1 yemek kaşığı acı sos

Mikrodalgada Çin Usulü Yürek Tarifi ;

- 2 çorba kaşığı zeytinyağını ve yerfıstığını iyice karıştırdım. Biberlerimide ekleyip mikrodalgamı 600 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 3.dereceyi ayarlayın.) 4 dakikaya ayarladım.

- Üzerine yüreği ve mantarlarımıda ekleyip tuzu serptim ve ağzını kapattım.Mikrodalgamı 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.) 8 dakika çalıştırdım.

- Unu ve soya sosunu iyice çırptım, kekiği, kırmızı toz biberi ve acı sosuda karıştırıp çırptım.Onuda yemeğime ekleyip mikrodalgada 400 watta (Mikrodalganız dereceliyse 2.dereceyi ayarlayın.) 7 dakikayı ayarladım.

- Afiyet olsun.

PS : Benim mantarlarım ve yüreğim çok su verdiği için tekrar su ekleme ihtiyacı hissetmedim.Ama eğer siz su eksikliği hissederseniz azıcık kaynamış su ekleyebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment