Sunday, March 22, 2009

Mikrodalga Fırında Pratik Aşure Tarifi


Bu sıralar doğal ürünlere olan takıntım malum, dün yaptığım alışverişte indirdimde olan Naturamaks adlı ürünü aldım.Tamam heşeyin evde yapmayı tercih ettiğim doğru, ama canım bir tabak aşure istedi diye bir kazan aşure pişirecek ne vaktim var nede o kadar aşureyi dağıtabilecek komşularım. (Ne yazık ki bizim apartmandaki insanlar selam vermeyi bilmezler, eğer biri kapımızı çalıyorsa ya anketördür yada arkadaşlarımızı eve toplayıp ders çalışırken çıkan kıkırtılar üzerine gelen şikayetler.)

Bende bu sene aşure yememiş olduğum için bir kavanozdan aşure yaptım.Toplam üç kase aşure çıktı, bizim evdekiler lezzetini çok sevdi bende hemen tarifini yazayım dedim size.

Malzemeler ;

- 1 kavanoz Naturmaks Saray Aşuresi
- 1 kavonoz su (Oda sıcaklığında.)
- 1 yemek kaşığı dövülmüş ceviz
- 1 yemek kaşığı dövülmüş fındık
- 1 yemek kaşığı nar
- 1/2 çay kaşığı tarçın

Mikrodalga Fırında Pratik Aşure Tarifi ;

- Naturmaks Saray Aşuresini geniş bir kaba döktüm, aynı kavanozun içine ağzına kadar su doldurdum, yavaş yavaş suyu döktüm kaşıkla karıştırarak aşureyle homojen bir hale gelmesini sağladım.

- Mikrodalga fırına koyup 600 wattta (Mikrodalga fırınınız dereceliyse 3.dereceyi ayarlayın.) 4 defa 1 dakikayı ayarladım her durduğunda karıştırıp tekrar aynı işlemi yaptım.

- Kaselere paylaştırdım, oda sıcaklığına gelince süsleyip ağzını streç folyoyla kapattım.Buzdolabında soğuttuktan sonra servis yaptım.

- Afiyet olsun.

PS : Diğer ürünlerinide deneyip siteme yazarım ama aşure bizim evde çok tuttu.Migrosta indirim var şuan yarı fiyatına satılıyor.Hatta ben hemen çıkıp satın almaya gidiyorum.

No comments:

Post a Comment