Tuesday, March 24, 2009

Mikrodalga Fırında Yeşil Domates Yemeği Tarifi



Bugün okuldan gelirken birden pazar tezgahına takıldı gözüm, yemyeşil domatesler vardı.Hemen pazarcı amcada domates alıp turşu yapmak istedim ama pazardaki teyze kafamı karıştırdı.Bende bugün yeşil domates yemeği yapmak istedim.Buyrun tarifim burada ;

Malzemeler ;

- 1/2 kg yeşil domates (İri iri doğranmış.)
- 1 adet orta boy kuru soğan (Yemeklik doğranmış.)
- 1 adet kırmızı biber (Julyen doğranmış.)
- 1 çorba kaşığı pirinç ( Ben ne olur ne olmaz diye, önceden kaynar suda beklettim.)
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 çay kaşığı toz şeker
- 1/2 çay kaşığı tuz
- Arzu ettiğiniz kadar karabiber
- 1 diş sarımsak

Mikrodalga Fırında Yeşil Domates Yemeği Tarifi ;

- Kuru soğan, kırmızı biber ve zeytinyağı mikrodalga kabına konur ağzı kapalı bir şekilde 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.) 4 dakikayı ayarlayın.

- Yeşil domatesler ilave edip,üzerine 1,5 su bardağı kaynamış su ekledim.Şekeri ve tuzuda ilave edip mikrodalga fırınımı 400 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 2.dereceyi ayarlayın.) 8 dakikayı ayarladım.

- Üzerine pirinçleri ekleyip mikrodalgamı 400 wattta 8 dakika daha pişirdim.

- Afiyet olsun.

PS : Üzerine ev yapımı yoğurt yada koruk ekşisi dökerek servis yapabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment