Friday, March 20, 2009

Mikrodalga Fırında Bakla Fava Tarifi


Bugün bütün gün okul koşuşturmasının ardından, salata yapacak vakit bulamadım.Bende hemen akşam ne yapsam diye düşünürken pratik bir tarif buldum.Ve hiç sevilmeyen baklayı bile sevdirdim.Canım ev arkadaşım ve aşkımda bayılarak yediler hiç sevmedikleri baklayı.Bende hemen tarifini yazmak istedim.

Malzemeler ;

- 3 su bardağı kuru iç bakla
- 1 demet dereotu
- 10 adet arpacık soğan (Rondodan geçilimiş.Ben evde bu olduğu için arpacık soğan kullandım ama daha çok yakıştığına inandığım için tarifi böyle verdim.)
- 1 su bardağı zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı şeker
- 1 çay kaşığı tuz
- 1/4 çay kaşığı karabiber
- 1/2 çay kaşığı toz kırmızı biber

Mikrodalga Fırında Bakla Fava Tarifi  ;

- Baklalar, soğan, dereotu ve şekeri mikrodalgaya dayanıklı bir kaba koyup üzerini bir parmak geçecek kadar su ilave ettim kapağını kapattım.Mikrodalgamı  800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.) 30 dakika çalıştırdım.

- Baklaların yumuşadığından emin olduktan sonra üzerine zeytinyağı ve baharatları ekleyip el blenderıyla tamamen pürüzsüz bir hal alana kadar karıştırdım.

- Püre haline gelen favayı köfte haline getirip büyük bir tepsiye koydum ve üzerlerini strech folyoyala kapattım ve buz dolabında donmaya bıraktım.

- Servis yaparken üzerini dereotuyla süsledim.

- Afiyet olsun.

PS : Servis yaparken üzerine ev yapımı yoğurt yada limon ekleyebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment