Tuesday, March 24, 2009

Şehriyeli Kuzu Kulağı Salatası Tarifi

Tamam benim tariflerimi okuyarak diyet yapmaya çalışan insanlara bu sıralar verdiğim tarifler hiç uymadı ama bugün size misler gibi bir salata tarifi vereceğim.Ve umarım kaç gündür sizi aksatmamı affedebilirsiniz.Beni hiç tanımayan insanlar olarak verdiğim tarifleri okumanız beni çok mutlu ediyor umarım bu tariflerle tekrar gönlünüzü kazanabilirim :)

Malzemeler ;

- 1 su bardağı arpa şehriye ( Başka bir blogda yıldız şehriye ile yapıldığını görmüştüm ama ne yazık ki, benim evimde olmadığı için kullanamadım.)
- 1 paket kuzu kulağı (Realde paketle satılıyor.)
- 1 adet domates (Küp küp doğranmş.)
- 1/2 iceberg (Rende şeklinde doğranmış.)
- 2 dal yeşil soğan
- Dövülmüş 1 diş sarımsak ve 2 yemek kaşığı zeytinyağını karıştırıp salata sosu hazırlayın
- 1/2 çay kaşığı tuz


Şehriyeli Kuzu Kulağı Salatası Tarifi ;

- Arpa şehriyenin üzerine kaynar su ekleyip, 800 wattta (Mikrodalga fırınınız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayabilirsniz.) 8 dakikayı ayarlayın arpa şehriyeler yumuşadıtan sonra suyunu süzüp bir kenara soğuması için bekleyin.

- Bütün salata malzemelerini karıştırıp üzerine arpa şehriyeyi ekleyin, iyice harmanladıktan sonra üzerine kuzu kulağını hiç bölmeden ekleyin.Salata sosunu ve tuzuda üzerine ekleyin.

- Afiyet olsun.

PS : Bilmeyenler olursa diye şimdiden söyleyeyim kuzu kulağı çok ekşi bir sebzedir hatta üzerine limon eklenmeyecek kadar.


No comments:

Post a Comment