Thursday, March 12, 2009

Pancake Tarifi


Aslında bizim evde krep çok tüketilir ama ben krepi normalde tavuklu yada etli yapmayı tercih ediyorum.Sabah kahvaltısında tercih etmedim bugün onun yerine pan cake yaptım ama bu sefer diğer pancake tarifimden farklı bir tarif uyguladım.



Malzemeler ;

- 1 adet yumurta
- 1 paket vanilya
- 4 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 su bardağı light süt
- 1 su bardağı un (Elenmiş.)
- 2 yemek kaşığı şeker
- 2 yemek kaşığı marmelat (Ben geçenlerde yaptığım erik marmelatını ekledim.)
- 1 çay kaşığı portakal rendesi

Pancake Tarifi ;

- Unla kabartma tozunu kardım.Yumurtanın içine şekeri karıştırıp köpük küpük olana kadar çırptım.Sütü ve sıvı yağı ekleyip mikserin en düşük devirinde 1 dakika daha çırptım.Köpüklerini indirmemeye özen göstererek un ve kabartma tozuna karıştırdım.

- Portakal rendesini ve marmelatı ekleyip gene mikserle çırptım.Buzdolabında yarım saat beklettikten sonra yağlanmış tavaya koydum.

- Gene aralarına tereyağı sürerek üstüste koydum ve üzerine marmelatı ekledim.

- Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment