Tuesday, March 10, 2009

Mikrodalga Fırında Bayat Ekmek Keki Tarifi


Malum bakkalımız evimize hergün bir ekmek birde süt bırakıyor, birde ne yazık ki sigara :( Hayır ben içmiyorum ağzımı dahi sürmem sağlıksız şeyleri, ama ne yazık ki evde sigara içen bir fare var hem de az buz değil, günde 1 paketi rahat geçiyor.Neyse gelen süt kahvaltıdan önce tüketiliyor ama ekmekler kalıyor malum ben hayatta hiç bir şeyi ziyan edemem.Bende size hep yaptığım tarifi mikrodalgada yaptım.Buyrun tarifim ;



Malzemeler ;

- 1/2 adet ekmek (Eğer ekmeğiniz küçükse 1 adet ekmekte kullanabilirsiniz.)
- 2 su bardağı süt
- 1 çay bardağı kıyılmış badem (Ölçüm küçük çay bardağıydı.)
- 1 su bardağı damla çikolata
- 2 adet yumurta
- 2/3 su bardağı pekmez (İsterseniz aynı ölçüde beyaz şeker yada esmer şeker kullanabilirsiniz ama pekmez tadında hiç belli olmuyor ve çok besleyici oluyor.)
- 2 çorba kaşığı kakao
- 1 çorba kaşığı sıvıyağ (Malum benim için sağlık herşeyden önce geldiği için ben zeytinyağı kullanıyorum ama siz isterseniz margarinde kullanabilirsiniz.)
- 1 çorba kaşığı pudra şekeri

Mikrodalga Fırında Bayat Ekmek Keki Tarifi ;

- Ekmekleri iyice ufaladım (Ben kabuklarınıda koydum ama kabukları konmasa daha iyi olurmuş.) 2 su bardağı sütü üzerine döktüm ve mikrodalgada 200 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 1.dereceyi ayarlayın.) 2 dakika çalıştırdım.

- Ekmeği ve sütü rondodan geçirdim, yumurtaları kırıp rondoyla iyice çırptım.Oluşan karışımın içine pekmezi, kakaoyu, bademi ve çikolatayıda ekledim.Onlarıda iyice karıştırdıktan sonra yağladığım mikrodalga kabına koydum.Mikrodalgamı 600 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 3.dereceyi ayarlayın.) 16 dakikayı ayarladım.

- Pişince üzerini yağladım ve çay süzgeciyle pudra şekerimi serptim.

- Afiyet olsun.

PS : Yaparken aklıma gelmedi ama bu tarifin üzerine ev yapımı kremşanti çok yakışırdı aslında.

No comments:

Post a Comment