Saturday, February 14, 2009

14 Şubat Safranbolu Gezisi

Sevgilimin henüz haberi yok ama yarın sabah saat 06:00 'da uyanacak. Paramız olmadığı için uzun süredir gidemediğimiz geziye yarın gideceğiz.Haziran ayının ortalarından beri Safranbolu'ya gitmek istiyorduk.Fakat bazen finaller , bazen parasızlık ,bazende bir kenarda unutulmuşluğumuz engel oldu.

Bugün turla gitmek istiyorduk.Ama paramız yoktu.Para çok önemli bir araç ama paranın hiçbirşeyi sağlayamadığı anlar olduğunuda biliyorum.Paraları çok fazla olduğu halde sevgilileriyle gönüllerince tatil yapamayanları , yediği yemekten dahi tat alamayanları ,dediler gibi çalışıp aşka zaman ayıramayanları ,sevdiğini görmektense başkasının koynuna girenleri, ya aldatıyorsa diye düşünüp başkasının yatağına girenleri ,ailelerini terkedip sevgililerin yanına gittiklerinde fazlalık olanları ,deliler gibi para harcadığı halde yanında kimseyi tutamayan ,iki tane gamzeyi yüzünde görmek için herşeyin tam olmasını bekleyenler.

Ben mi?Ben herşeye gülüyorum bir senedir.Annem geyik olsun diye sevgilime laf söylediği günü hatırlıyorum.Aşkımın kokusunun verdiği mutluluk ,msnden kavga ederken dahi msnde çıkmasından korktuğum , yanakları sırılsıklam olana kadar yanaklarını öptüğüm kulağı sarkana kadar kulaklarını mıncıkladığım ,onun eksikliğinde gökdelenden düşecek gibi olduğum bir adamdı benim sevgilim ,attığım her adım onun içindi sanki.

Şimdi ne yapacağımızı anlatacağım yarın.Sabah kalkıp aşkımla yolda yeriz diye minnacık sandviçler hazırlayacağım.Saat 07:30 da otobüse binip Safranbolu'nun yolunu tutacağız.(Ben daha öncede gitmiştim ama daha 11 yaşında olduğum için hiç hatırlayamıyorum:)Saat 10:45 de Safranboluya inmiş olacağız.Safranbolunun simiti çok meşhur olduğu için sabah susamsız simitle kahvaltı yapmaya başlayacağız.Yanında ya Kavaklar Kahvesinde çay içeriz yada bağlar gazozu(ama sade olacak).
Kahvaltımız bitince Otantik Çarşını ve Tarihi Çarşısını gezeceğiz.Tarihi çarşının içinde ev yemekleri yapan bir yer varmış işte orada lahana dolması yiyeceğiz bunun arkasından Safranbolu baklavasıda yenecek tabii ki.Yemekten kalkıp Cinci Han gezilmeye gidilecek.Oradan çıkıp İnce Kaya Su Kemerine gidilecek.
Çevikköprü restorantlarından birinde akşam yemeği(Safranbolu bükmesi ,Etli yaprak dolması,Peruhi,Kuyu kebabı,Yayım çorbası,Tereyağlı uzun pakla,Gözleme ,Su böreği,Safranlı zerde tatlısı) yemek için kolları sıvayacağız.Saat 17 'ye yetişemezsek (ki umarım yetişemeyiz) akşam fasıl dinleyeceğiz ve kafamdaki iki pansiyondan birine gideceğiz.

Bu yazıyı okuduğunuzda sizde bu bilgileri nerden bildiğime şaşıracaksınız biliyorum.Ama internet diye birşey var :) ve benim sevgilim bana bunu kullanmayı en iyi şekilde öğretti.Kusura bakmayın bir süre yokuz biz.Safranbolu'nun  bozuk yollarında kırıta kırıta ,ıslana ıslana yürüyeceğiz belkide ,önemli değil yüzümdeki gamze nasılsa yanımda olacak ,eksik tarafım tamamlanacak.

No comments:

Post a Comment