Wednesday, February 18, 2009

Mikrodalgada Portakallı Kimyonlu Brokoli Tarifi

Portakallı kerevizimin tarifini verecektim ama henüz mikrodalgada yapmayı beceremedim.Yalan yanlış tariflerden çok çektiğim için yapmadan size tarifini vermek istemiyorum.Alışverişe çıkıp portakallı kereviz malzemesini aldığım anda yapıp tarifimi yayınlayacağım.

Malzemeler ;

- 1 adet brokoli
- 1 portakalın suyu
- 1 limon
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 1 çorba kaşığı un
- 1 çay kaşığı kimyon
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı pul biber
- 1/2 çay kaşığı karabiber
- 1 adet tavuk bulyon
- 1 bardak su

Mikrodalgada Portakallı Kimyonlu Brokoli Tarifi ;

1 bardak ılık suda 1 adet tavuk bulyonu çözdüm.Tereyağını fırın kabına koyup 800 wattta 30 saniye beklettim.Tereyağına unu yavaş yavaş katıp çatalla çırptım.İçine portakal suyumu ve tavuk bulyonlu suyuda ekleyip sos haline gelene kadar çırptım.Hazırladığım sosu 600 watta 2 dakika pişirdim.(dereceli fırında 3. derece).Limonun kabuğunu soyup liflerinden ayırdım.(Her zaman limonun liflerini temizleyerek kullanın yoksa acı bir tat verir.)Ve limonu ince ince doğradım.Limon dilimleri, kimyon, tuz, karabiber ve pul biberi karıştırarak sos hazırladım.Brokolilerin çiçekleri üste gelecek şekilde fırın kabına dizip üzerine hazırladığım sosu döktüm.Ağzını kapakla kapattım.800 watta 8 dakika pişirdim.(Sos tabağın altına iniyor.) Brokolileri servis tabağına alıp tabağın dibindeki sosu üzerine döktüm.

PS: Bu aralar sürekli salata benzeri şeyler yapıyorum farkındayım.Ama 57,5 kg oldum 38 beden giyiyoyum artık kusura bakmayın bir süre böyle idare edin.

No comments:

Post a Comment