Wednesday, February 18, 2009

Mikrodalgada Karnıyarık Tarifi


Baharda çıkan minik patatesleri mikrodalgaya çatalla bir kaç delik açıp koyarsanız, nefis bir ızgara tadı alırsınız.Közün yerini tutmasada tadı çok lezzetli oluyor.Cankanın bir şarkısı var belki duymuşsuzudur.
''Yaranamadım yar yaranamadım ne yaptımsa sana yaranamadım.''gibi birşeydi sanırım ama ben o şarkıyı aşkıma itaf etmek için değiştiriyorum.''doyuramadım seni doyuramadım ne pişirsem göbüşünü tıkayamadım.''
Aşkımın canı bugünde karnıyarık istedi bende hemen yaptım tabii ki.Yağsız oluyor tam karnıyarık tadı vermiyor ama sağlıklı ve çabuk pişiyor.

Malzemeler ;

- 4 adet patlıcan
- 2 orta boy soğan
- 200 gr kıyma
- 1 maydanoz 
- 1 adet domates
- 2 adet sivri biber
- 2 diş sarımsak
- 2 çorba kaşığı zetinyağı
- 1 çorba kaşığı biber salçası
- 1 çorba kaşığı domates salçası
- 1 su bardağı su
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı kırmızı biber

Mikrodalgada Karnıyarık Tarifi ;

Patlıcanları kesip bir kaç yerinden çatalla deldim.Bir kaba su ve 3 çorba kaşığı tuz ekleyip içine patlıcanları koydum.Onlar acılığı çıkarana kadar orada kaldı.Fırın kabına yağı ekleyip üzerine yemeklik doğradığım soğanı attım.800 wattta (yada 4.derece) 1,5 dakika çalıştırdım üzerine kıymayı ekleyip 800 watta 2 dakika çalıştırdım soğanla iyice karıştırıp 4 dakika daha çalıştırdım.Patlıcanları kurulayıp üstlerine fırça yardımıyla yağımı sürdüm.

No comments:

Post a Comment