Thursday, February 26, 2009

Mikrodalgada Patatesli Köfte Tarifi


Çeşit çeşit tatlı yapmış olmam bugün yemek yapmadığım anlamına gelmiyor tabii ki.Buyrun bu tarifi sizede vereyim, hem kolay hemde çok lezzetli oluyor.






Malzemeler ;

- 1 adet orta boy patates
- 1 adet tavuk göğüsü
- 6 adet arpacık soğan
- 1 diş sarımsak
- 1 çorba kaşığı zeytinyağ
- 1 fiske tuz
- 1 fiske karabiber
- 1 fiske kimyon
- 1 fisle kekik
- 1 dilim bayat ekmek
- 1 çorba kaşığı domates salçası
- 1 bardak kaynamış su

Mikrodalgada Patatesli Köfte Tarifi ;

- Patatesimi iyice yıkayıp fırçaladıktan sonra mikrodalgamı 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.derecede) 8 dakikaya ayarladım.Her bir tarafını 4'er dakika pişirdim.
- Tavuk göğsünü, 2 adet arpacık soğanı, zeytinyağını, tuzu, karabiberi, kimyonu,kekiği ve bayat ekmeği rondoya atıp iyice çektim.Sonra yoğurup elimle köfte şekli verdim.(Normal köfteden biraz daha küçük porsiyonlar hazırladım.)
- Mikrodalgamdan patatesi çıkartıp soydum ve yuvarlak yuvarlak doğradım.Üzerine hazırladığım köfteleri koydum, kalan arpacık soğanlarıda soyup ekledim.Salçamıda suda erittikten sonra köftelerimin üzerine döktüm.Mikrodalgada 800 wattta 10 dakika çalıştırdım.
- Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment