Monday, February 16, 2009

Mikrodalgada Erişte Tarifi

Yazları Didimde annem komşularıyla birlikte erişte keser.Evet bugün mikrodalgada bu erişteyide yaptım.Açıkçası sosuyla falan çok lezzetli oluyor ama benim burnuma ceviz eksik gibi geldi.Bende hemen tavada ceviz kavurup üstüne ekledim şimdi tamam.Teşekkürler annecik yazın sıcağında erişte kesmeye erinmediğin için.

Malzemeler;

- 1 çay bardağı un
- 6 çorba kaşığı tereyağı
- Yarım kilo süt
- 2 tane orta boy soğan
- 1,5 su bardağı tulum peynir
- 3 su bardağı erişte 
- 3 su bardağı sıcak su
- 1 çay kaşığı tuzot (Ben bu aralar tuzota fena taktım kafayı. Siz isterseniz tuzu, karabiberi, kırmızı biberi ayrı ayrı ekleyebilirsiniz.)

Mikrodalgada Erişte Tarifi;

Erişte, su, yağ ve tuzot kapaklı mikrodalga kabında karıştırılıp üzeri örtülü şekilde 600 watt 7 dakika pişirdim. Pişme sürecinde 3 dakikadan sonra bir kere karıştırdım.
Geri kalan malzemeler ilave edilip 3 dk bir karıştırılarak 800 wattta (mikrodalganız dereceliyse 4.derece) 8 dk kapağı kapalı olarak pişirdim.

Ama biz hep  ceviz kavurup ceviz ekliyoduk.Onsuz lezzeti çok yavan geldi, normalde hiç bir yemekte ceviz sevmem ama erişteye çok yakışıyor kesinlikle ekleyin derim ben.

No comments:

Post a Comment