Monday, February 16, 2009

Mikrodalgada Hardallı Karnabahar ve Brokoli

Hiç ilk defa evime gelecek insanlara şölen gibi sofra hazırlamadan olur mu?Hemen diğer sitelere girip başka yemek tarifi buldum.Tabii ki kendim bir şeyler eklemeden yemek yapacak halim yoktu işte benim bulduğum tarif.Bu tarifi karnabahar ve brokoli sevmeyen herkese yedirebilirsiniz.Kesinlikle çok lezzetli oluyor.

Microdalgada Hardallı Karnabahar ve Brokoli

Malzemeler;

- 1 adet karnabahar
- 1 adet brokoli
- 1 çay bardağı su (büyük model çay bardağı)
- 1 adet küçük soğan
- 2 su bardağı kaşarpeynir
- 1 çay  kaşığı tuzot
- 4 yemek kaşığı mayonez
- 2 yemek kaşığı yoğurt
- 4 çorba kaşığı dijon tipi hardal

Mikrodalgada Hardallı Karnabahar ve Brokoli ;

Karnabaharı derin bir borcama koyup suyun yarısını ekledim.800 wattta (yada 4.derecede) 6-7 dakika pişirdim.Sonra içine brokoliyi ve suyun diğer yarısını ekleyip 8-9 dakika daha pişirdim ve suyunu süzdüm.1 adet küçük soğanı rendeledim, tuzotu, mayonezi, yoğurdu ve hardalı çatalla iyice çırptım.Bu karışımı karnabahar ve brokolini üstüne döktüm.Peynirleride üzerine serpiştirdim (isterseniz kaşar peyniri yerine, dil peyniride koyabilirsiniz.) Üstünü örtmeden 800 watta 3-4 dakika daha pişirilir. 

Kesinlikle bu tarifi denemenizi öneririm çünkü hem gerçekten lezzetli, hemde çok sağlıklı bir yemek keşinlikle öneriyorum.

No comments:

Post a Comment