Thursday, February 26, 2009

Mikrodalgada Ispanaklı Kek Tarifi


Evet başlıkta yazdığı gibi, yanlız hemen gözünüz korkmasın tadını hepiniz fıstıklı sanıp yemiştiniz, dibi görününcede bir daha istemiştiniz ya evet o kek fıstıklı değil ıspanaklı.Bu siteyi açtım açalı hepiniz benim artık bir yemek üstadı olmadığımın farkındasınız biliyorum.Ama ben sadece yapıp sevdiğim yemekleri size çıkarıyorum.Buyrun tarifim

Malzemeler ;

- 2 yumurta
- 1 su bardağı toz şeker (Ben esmer şekeri öneririm çok lezzetli oluyor.)
- 2 su bardağı un (Ununuzu yemeğinize katmadan elerseniz daha köpük köpük olur.Ben tüm hamur işlerimi yaparken eliyorum.)
- 1 çay bardağı light süt (Ajda bardak)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 200 gr ıspanak (Ben temizlenmiş ve ayıklanmış alıyorum.)
- 1 paket krem şanti
- 1 su bardağı soğuk süt

Mikrodalgada Ispanaklı Kek Tarifi ;

- 1 paket krem şantiyi süt ile çırparak hazırladım.

- Ispanakları iyice yıkayıp doğradıktan sonra, mikrodalgamı 600 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 3.dereceyi ayarlayın.) 5 dakika bıraktım.Suyunu salıp tamamen geri çekmiş oldu.Rondodan geçirdim.

- Yumurtanın aklarını şekerle iyice köpürene kadar çarptım.İçine yumurta sarılarını, yağı, vanilyayı, sütü ve ıspanak püresini iyice çırptım.Unla kabartma tozunu iyice karıştırıp onuda ıspanak püreli karışıma ekledim.

- Kek kalıbının altına azıcık yağ sürdüm.600 wattta 7 dakikayı ayarladım.

- Kremşantimi kekin üzerine sürdüm, üzerinede un haline getirdiğim fıstığı ekledim.

- Afiyet olsun

PS:Kesinlikle denerken aklınızda şüphe kalmasın kimse ıspanaklı olduğunu anlayamıyor.

No comments:

Post a Comment