Friday, February 20, 2009

Microdalgada Kızartma Tarifi

Madem vücudumuzu temizlemeye karar verdik, ona göre tarifler bulacağız artık.Mesela kızartma sevmeyenimiz yoktur. Ama hem sağlıksız, hemde çok kalorili olur.Bunu çözecek bir formül bulup hergün kızartma yemek isteyenlerdenseniz.Bu tarif sizin için :)

Malzemeler ;

- 1 adet patlıcan
- 1 adet kabak
- 1 adet patates
- 1 adet havuç
- 2 adet biber
- Yarım çay bardağı zeytinyağı
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
- 1/2 çay kaşığı köri (istemezseniz eklemeyebilirsiniz)
- 2 çorba kaşığı acılı ketçap
- 1/4 çay kaşığı kekik (isterseniz kekiği arttırabilirsiniz ben pek sevmiyorum.)

Microdalgada Kızartma Tarifi ;

Patlıcanı, kabağı, patatesi, havucu ve biberi ince ince doğradım.Zeytinyağını, tuzu, kırmızı toz biberi, köriyi, kekiği ve acılı ketçabı iyice karıştırıp harç yaptım.Sebzelerimle harcımı iyice harmanladım.Mikrodalgamı (Hepsini koymayın iki defada yapın.)800 wattta (mikrodalganız dereceliyse 4.derece)5 dakika çalıştırdım.

PS:Daha önce fırında yaptığım bu tarif mikrodalgada çok daha pratik oluyor.Lezzeti kızartmayı aratmıyor ama ben bunun üzerine birde domatesli kızartma sosu yapıyorum.Onuda bloguma ekleyeceğim çok güzel bir lezzet veriyor.

No comments:

Post a Comment