Thursday, February 26, 2009

Mikrodalgada Yerelması Tarifi


Canım annem bronşit olmuş yarın İstanbul'a gideyim diye düşünürken, birden sol çeneme dayanılmaz bir ağrı girdi.Kalkıp aynaya baktım, dişimi kırmışım ama hiçbirşey yokken nasıl kırıldı bende bilemiyorum.Yarın akşam İstanbul'a gidiyorum.Aslında annemi çok özlemiştim ama hasta olduğunu öğrendiğim andan beri aklım onda daha çok kalmıştı.

Annemle kimse ilglenmezken, ona çorba yapmaya gidiyorum.Bide dayanılmaz diş ağrıma bir çare bulmaya Zeynep abladan başkasına gidemem çünkü ne zaman başkasına gitsem dişimdeki ağrı çok daha dayanılmaz bir hal alıyor.Tecrübeyle sabittir.

Buzdolabımdaki bozulacak sebzelerin acilen tüketilmesi gerekiyordu.Aslında pazar günleri alışverişe daha çok çıkmayı tercih ettiğimden evde pek bir şey kalmamış ama olanları hemen pişereyim dedim.

Evde çok fazla yer elması vardı, normalde soyup yeriz ama demek ki bu sefer Antalya'dan gelen portakallar bizim aklımızı başımızdan aldı :)

Malzemeler ;

- 10 adet yerelması
- 10 adet arpacık soğan
- 1 adet havuç
- 1 adet sivri biber
- 2 yemek kaşığı bulgur
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 limon (Limonun suyu sıkılacak.)
- 1/2 çay kaşığı tuz
- 1 fiske karabiber
- 3 dal dereotu (Dereotunu zeytinyağlılarda çok kullanmaya gayret ederim çünkü çok güzel bir lezzet katıyor.)

Mikrodalgada Yerelması Tarifi ;

- Yerelmasını soyup, yemeklik doğradım, havucu ve biberide aynı şekilde doğradım. Arpacık soğanların kabuğunu soydum,biberi, havuç ve zeytinyağıyla birlikte kapağı kapalı bir mikrodalga kabına koydum.800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.) 3 dakika pişirdim.
- Yerelmasınıda ekledim.Tuz atıp.İyice karıştırdım , kapağı kapatarak mikrodalgamı 800 watta ve 5 dakikaya ayarladım.Üzerine üstünü geçmeyecek kadar su ekledim ve bulguru ekledim.Tekrar 800 wattta 8 dakikayı ayarladım.
- Mikrodalgam durunca üzerine limon suyunu ve dereotunu ekleyip, 6 dakika daha ağzı kapalı bir şekilde pişirdim.
- Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment