Wednesday, February 18, 2009

Kremalı Brokoli Çorbası Tarifi


Benim gibi sebze canavarıysanız ve çorba içmek kışın içinizi ısıtıyorsa, buyrun soframa.Bugün kremalı brokoli var çok sevdiğim bir tarif ama nerden almıştım hatırlayamıyorum.Buyrun deneyin.

Malzemeler ;

- 1 adet brokoli
- 4 orta boy kuru soğan
- 2 yemek kaşığı un
- 2 adet tavuk bulyon
- 1 su bardağı süt (isterseniz 1 paket kremada kullanabilirsiniz ama o zaman çok ağır oluyor.)
- 1 yemek kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı karabiber
- 1 çay kaşığı kimyon (kimyonu seviyorum ama tadından çok gazı engellemek için koyuyorum :)

Kremalı Brokoli Çorbası Tarifi ;

Brokoliyi 1 çay bardağı suyla iyice yumuşayana kadar haşlıyorum.Tencerede tereyağını kızdırıp rendelenmiş soğanlar orta ateşte kavruyorum.Soğanlar renk değiştirmeye başladığı zaman içine un ekliyorum.Bir bardak sıcak suda bulyonları çözüyorum.Süt, bulyon eklenmiş 1bardak su, 5 bardak sıcak suyu ve brokolileri ekleyip kaynayana kadar pişiriyorum.El blendıyla karıştırıp içine kimyon,tuz ve karabiber ekleyip kısık ateşte 15 dakika daha ocağa koyuyorum.

No comments:

Post a Comment