Saturday, February 28, 2009

Mikrodalga Fırında Pırasa Yemeği Tarifi


Dün gece İstanbul'a gidecektim ama nedense bu sıralar bütün planlarım ertelenmek zorunda kalıyorum.Dişimi hiç sormayın ağrıdan ölüyorum desem yeridir.Neyse ben çok konuşurum canınızı sıkmayayım .Bugün yaptığım tarifleri vereyim size.

Malzemeler ;

- 1 adet soğan
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 adet havuç
- 250 gr pırasa (Bizde pırasanın yeşil yerleri sevilmediğinden ben 400 gr pırasa kullanıyorum, yeşil yerlerini yemeğe atmıyorum salataya doğramayı tercih ediyorum.)
- 1 yemek kaşığı pirinç (Ben bulgur kullanıyorum daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.Ama siz benim sağlık öğütlerimden sıkılmış olabilirsiniz :)

Mikrodalga Fırında Pırasa Yemeği Tarifi ;

- Zeytinyağını, yemeklik doğranmış soğanı ve küp küp doğranmış havuçlarımı ağzı kapalı cam kapta mikrodalgamda 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.) 5 dakika çalıştırdım.

- Pırasalarımı iki parmak kalınlığında doğradım.Mikrodalga kabıma pırasalarımada ekleyip mikrodalga fırınımı 600 wattta(Mikrodalganız dereceliyse 3.dereceyi ayarlayın.)3 dakika ayarladım.

- Mikrodalgam durunca üzerine 1 su bardağı kaynamış suyu ve bulgurumu ekledim ve ağzını kapattım.Mikrodalgamı 400 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 2. dereceyi ayarlayın.) 16 dakikayı ayarladım.

- İçine yarım limon ekledim, soğuduktan sonra tarif ettim.

- Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment