Tuesday, February 17, 2009

Mikrodalgada Yumurtalı Ispanak Tarifi

Ispanaktan nefret eden sevgiliye ıspanak nasıl yedirilir?İnternette gezdiğim sitelerden bulduğum tarifler hiç bir işe yaramayınca hemen kendi kendime bir tarif uyurdum.

Malzemeler ;

- Yarım kilo ıspanak (yıkaması çok zor oluyor o yüzden ben yıkanıp temizlenmiş olanları alıyorum Migroslardan bulabilirsiniz.)
- 6 adet pastırma (çemeni ayıklanıp julyen kesilmiş) 
- 2 diş sarımsak (havanda dövülmüş)
- 1 adet orta boy soğan (küp küp doğranmış)
- 3 adet küçük boy yumurta (ben sarısını çok sevdiğim ve daha doğal bulduğum için evimde genelde minik yumurta kullanıyorum, annemin deyişiyle civciv yumurtası :)
- 3 parça dil peyniri (tel tel ayrılmış)
- Kibrit kutusu kadar kaymak (ben Afyondan alıyorum ama bulamazsanız tuzlu Trabzon tereyağıda kullanabilirsiniz.)
- Kereviz sapı (artık pazarlarda sadece kerevizin sapı satılıyor, ben alıp derin donduruya atıyorum.Yemeğe koymak istediğimde elimle ufalayıp koyuyorum hem çok güzel lezzet veriyor hemde çok sağlıklı.)
- Karabiber
- Pulbiber (ben pul biberi satın almak yerine yazın balkonuma asıp kurutuyorum, çok daha sağlıklı ve daha lezzetli oluyor.)
- Tuz

Mikrodalgada Yumurtalı Ispanak Tarifi;

Ispanakları hızlıca sudan geçirip küçük, küçük doğradım..Pastırma, kaymak, soğan, sarımsak, tuz, karabiber, pul biber ve ıspanak karıştırılıp 800 wattta 8 dakika pişirdim (mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.)Yumurtaları kırdım ama sarıları fazla dağıtmadım.(sakın sarısını hiç delmemezlik yapmayın)Peynirleri üzerine bolca serpiştirdim.800 wattta yaklaşık 5 dakika pişirdim.

Sevgilimin yemeği görünceki tepkisi ;
''Aaa ıspanakların üstüne kar yağmış sanırım :P''
Ama tadını çok sevdi zaten onun sevdiği yemekler pişiyor bizim evde, bir aşk yoksa bir evde dirlikte yoktur.Sigmun FREUD'un dediği gibi çalışabilen ve sevebilen normaldir.



No comments:

Post a Comment