Sunday, February 22, 2009

Doğaya Nasıl Saygı Duyabiliriz ?

Bizim evde çöp haftada bir kere dışarı çıkartılıyor.Hayır pis yada üşengeç değilim.Sadece doğaya son derece saygılı olduğumu düşünüyorum.
Cola içmiyorum.Evime gelenlerede içirmiyorum, bu sayede hem colanın zararlarından koruyorum kendimi, hem boşuna plastik tüketimine katkıda bulunmuyorum.İçeceklerimin cam şişede olmasına dikkat ediyorum, şişenin ağzı büyükse saklayıp içine makarnalarımı koyuyorum.Kullandığım malzemelerin kaplarının kağıt yada geridönebilen malzemelerden olmasına dikkat ediyorum.Çöpümü herhangi bir poşete koymaktansa, geridönüşebilen büyük çöp poşeti kullanıyorum.Paramı harcıyorum ama doğaya kıymak gibi bir cehalette bulunmuyorum.Camları, karton kutuları ayrı bir poşette biriktiriyorum.Mümkün olduğunca depozitolu malzemeler kullanıyorum.Çöpleri gelişi güzel doldurmaktansa çöp poşetimi tamamen dolduruyorum.
Sonra en önemlisi evdeki herşeyi sonuna kadar kullanıyorum.Maydanozumun saplarını kaynatıp içiyorum, ıspanağın köklerini kavurup börek yapıyorum, evde içemeyeceğim kadar süt varsa yoğurt yapıyorum, sütüm bozulduysa kaynatıp peynir yapıyorum, bayatlamış ekmeklerimi ıslatıp börek yapıyorum.İnsanlar açken ben hiçbirşeyi çöpe atmaya kıyamıyorum.Ve açıkçası bu özelliğimi çok seviyorum, böylece hiç olmazsa insanlığa azda olsa faydam var diye düşünüyorum.Övünüyorum kendimle böylece.

No comments:

Post a Comment