Sunday, February 15, 2009

Microdalga Tarifleri

Aşkımla bugün ne güzel gezecektik Safranbolu'da ama ne yazık ki gene planımız iptal oldu.Dün gece Ankarada deli gibi yağmur yağdı.Hemen google Karabük hava durumu yazıldı ; çıkan sonuç ne yazık ki hiç iç açıcı değildi.Ne yazık ki bugün yağmur yağacakmış Karabükte , haliyle Safranbolu'da çamurların içine girmek istemedik ve vazgeçtik.

Aşkımla evdeyiz şimdi , muyuşmuyuş takılıyoruz işte.Eğer sevgili bakkalım siparişlerimizi getirirse micradalgamda (Sevgilim dün aldı sevgililer günü babında) aşkıma nefis bir kahvaltı hazırlayacağım.Dün akşamdan beri microdalgada yapılabilecek harika şeyler buldum , fırınımla olan ilişkimi bitiriyorum artık.Çünkü microdalgada toplam 10 dakikada yapabileceğim şeyi fırında , en az 45 dakikamı alıyor.Denediğim microdalga tariflerini veriyorum.
 
Microdalgada Mısır Patlatma

Kolay Mısır Patlatma Tarifi;

- Carrefourdan POPS marka mısır alınıp ,(soğanlısını tavsiye ederim) microdalga 800'de 3 dakikada patlatılır afiyetle yenir.Yanlız fiyatı 7,5 TL ve 300gr (100gr da 500 kalori alırım zayıfım ben diyenlere öneririm.) poşeti atıyorsun ,3 dakika bekliyorsun ve süper lezzetli oluyor.Ayrıca tencere, tuz, yağ uğraşmıyorsun.Ama ben genede kendi yaptığım lezzeti ve tazeliği bulamadığım için kendim tarif çıkarttım denedim gayette lezzetli oldu.

Malzemeler;

- Yağ
- Tuzot(kesinlikle deneyin çok daha lezzetli oluyor)
- 1 kahve fincanı mısır

Microdalgada Mısır Tarifi

Kapalı bir kaba bir yemek kaşığı yağ ve bir yemek kaşığı tuzot ekledim.800 Wattta 5 saniye microdalgada beklettim.Yağın içine mısırları attım borcamın kapağını kapattım.Tıpkı ocakta yaptığım gibi patlama sesleri azaldığı anda kapatıp microdalgamın kapağını açtım gayet lezzetli oldu.Ve kaloriside çok daha az.


No comments:

Post a Comment