Tuesday, February 24, 2009

Mikrodalgada Minik Börek Tarifi

Evet bütün gün dışarda dolaştım ama gece gelecek misafirlerim ya karınları aç gelirse diye düşünmeye başladım.
Ne yazık ki benim evime gelen bütün arkadaşlarım hatta ev arkadaşımın arkadaşları bile nasılsa yemek vardır, hatta bazen (evde yemek olmadığı halde) mis gibi kokular geliyor sizden diyenler dahi olur.
Arkadaşlarım sırf benim tembelliğim yüzünden bu akşam bizde kalıp bana ders çalıştıracaklar, çünkü bugün okulu astım.Bende onlara yemek hazırlamaya başladım ama arkadaşlarım yemeği yedik dediler.(Bunun anlamı bize atıştırmalık hazırla demek.)Bende evimde uzun süredir bitiremediğim milföyleri kullanmaya karar verdim.

Malzemeler ;

- 5 yaprak milföy
- 10 adet çekirdeği çıkarılmış zeytin
- 1 çay bardağı rendelenmiş kaşar
- 5 dilim sucuk
- 1 tatlı kaşığı yoğurt

Mikrodalgada Minik Börek Tarifi

Milföylerimi dışarıya çıkartıp iyice yumuşayana kadar bekledim.Milföylerin her birini dörde böldüm.İçlerini farklı malzemelerle doldurup iki ucunu iyice yapıştırdım.Yoğudumu 1 tatlı kaşığı suyla iyice çırpıp milföylerimin üzerine sürdüm.800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.derece) 5 dakika bekledim.Ağzını açıp 2 dakika beklettim, sonra mikrodalgamın ızgarasını en son seviyeye açıp 2 dakika daha mikrodalgamı çalıştırdım.
Pastahaneden aldığımız minik böreklere benzedi tadı, çok lezzetli oluyor.
Ayrıca yağ eklemeye gerek duymadım çünkü milföy zaten aşırı yağlı bir maddedir.
Üzerine yoğurt yerine yumurta sürmeyin, yumurta mikrodalgada yanlız pişince çok lezzetli oluyor ama böreğin üzerinde çok kötü kokuyor ve pekte şık olmuyor.

No comments:

Post a Comment