Friday, February 27, 2009

Mikrodalgada Vişneli Ekmek Tatlısı


Malum bu akşam İstanbul'a gidiyorum.Evdeki bayat ekmekleri değerlendireyim dedim.Bu sefer bir tatlı yapmaya karar verdim.Buyrun tarifim.

Malzemeler ;

- 1,5 su bardağı taneli vişne reçeli
- 1 su bardağı su
- 1 paket krem şanti (Ben artık krem şantimide kendim yapıyorum.Onunda tarifini siteme yazdım.)
- 1 bardak süt
- 1 adet bayat ekmek (Susamlasız olması lazım yoksa tahin gibi bir tat veriyor.)

Mikrodalgada Vişneli Ekmek Tatlısı ;

- Bayat ekmeği elimle ince ince doğradım, ekmeklerin içini çıkarttım.Mikrodalgamın ızgara bölümünü en güçlü ayarında, 3 dakika pembeleştirdim.

- Vişne reçelimin üstüne 1 bardak kaynar su ekleyip, mikrodalgama ağzı kapalı bir kapta 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.) 5 dakika kaynattım.İçinden vişneleri çıkartıp başka bir kaba aldım.

- Vişne receliyle yapmış olduğum şurubu, pembeleştirdiğim ekmek dilimlerinin üzerine döktüm.Mikrodalgamı 200 wattta 8 dakika çalıştırdım.(2 dakikada bir kabımı elimle hafifçe salladım, ekmekler yapışmasını önlemek için.)

- Kremşantimide hazırladıktan sonra, soğumuş vişne tatlımın üzerine sürdüm.Ayırdığım vişnelerle süsledim.

- Afiyet olsun.

PS : Bu tatlıyı çok severim, ilk defa bu tarifi duydumda aşırı şaşırmıştım.Çünkü bu kadar kolay bir tariften bu kadar lezzetli bir tatlı çıkabileceğine inanamamıştım.

No comments:

Post a Comment