Thursday, February 26, 2009

Mikrodalgada Organik Kek Tarifi

Mademki sağlık sağlık deyip duruyorsun, sitendede sağlıklı tatlı tarifi ver kolaysa diyen sevgili arkadaşlarım ben sizi kırar mıyım ?
Hemen iki tane tarif çıkarttım ortaya bakın bakalım hem sağlıklı hemde lezzetli oluyormuymuş :)

Malzemeler ;

- 1 su bardağı light süt
- 1 çay bardağı pekmez
- 1/2 su bardağı sıvı yağ (Ben zeytinyağını tercih ediyorum)
- 2 çorba kaşığı dolusu kakao
- 3 adet yumurta
- 1,5 su bardağı un (Un organik olacak ve iyice elekten geçirin.)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 yemek kaşığı rendelenmiş zencefil
- Yarım çay bardağı fındık

Mikrodalgada Organik Kek Tarifi ;

- Yumurtanın beyazı ve pekmezi iyice çırptım,yumurtanın sarısını ve yağı ilave ettim, sütü ekledim, kakao ve vanilyayı katıp çırptım.
- Karışımdan 1,5 su bardağı ayırıp içine yarım bardak süt ekledim.
- Kalan karışıma un, kabartma tozu, fındık ve rendelenmiş zencefil ekledim.Mikrodalga kabını sprey tereyağı ile yağladım.Mikrodalga fırına 600 wattta(Mikrodalganız dereceliyse 3.derece) 7 dakika ayarladım.
- Piştikten sonra kesip, sıcakken ayırdığım karışımı döktüm.
- Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment