Friday, February 20, 2009

Zeytin Ezmesi Tarifi

Zeytin ezmesini çok severim, Ankara'ya geldikten iki sene sonra acılı zeytin ezmesini keşfettim.Fakat son bir senedir hiç bir yerde bulamıyorum.Bende bugün kendim yaptım.Hem yağsız oldu hemde istediğim lezzeti yakaladım.Kaçar mı benden? Hemen tarifini yazıyorum sizde artık çekirdeksiz ve çürümemiş zeytinlerden yapılan zeytin ezmesini yapıp yiyebilirsiniz.

Malzemeler ;

- 1 kg zeytin
- 1 limon
- 1 çay kaşığı kekik
- 2 çay kaşığı pul biber
- 3 yemek kaşığı zeytinyağı
- 2 çorba kaşığı kapari (İstemezseniz eklemeyebilirsiniz, ama ben şiddetle tavsiye ederim.Kapari hem çok faydalı hemde lezzeti tamamlıyor.)
- 2 diş sarımsak
- 1/2 çay kaşığı karabiber

Zeytin Ezmesi Tarifi ;

Zeytinleri tencereye koyup, üzerini geçecek kadar su ekledim.Mikrodalgamı 600 wattta 4 dakika çalıştırdım.(mikrodalganız dereceliyse 3.derece)Yumuşamış ve yağı çıkmış zeytinleri kevgirden geçirdim.Kabukları ve çekirdekleri kalana kadar kevgirde ovaladım.Limonun suyunu sıktım içine kekik, pul biber, zeytinyağı,rondodan çekilmiş kapari ve havanda dövülmüş sarımsağı ekleyip iyice çırptım.Kevgirden geçmiş zeytinleri ekleyip iyice karıştırdım.Afiyet olsun.

PS:İki senedir dışardan alışverişlerimi olabildiğince kısıtlıyorum sizde öyle yapın.Annemin dediği bir laf vardır 'Elin iyisindense, kendi kötüm yeğdir.' aldım annem ben mesajı.

No comments:

Post a Comment