Wednesday, February 25, 2009

Mikrodalgada Sakızlı Dondurma Tarifi


Aslında bu tatlıyı çok basit bulabilirsiniz ama deneyin, çok lezzetli oluyor.OBA'nın dondurmasıyla kapışamaz belki ama bizimkiler çok seviyor.Zaten anneminde en sevdiği yemeğim bu.

Malzemeler ;

- 2.5 su bardağı süt
- 1 çorba kaşığı sahlep (Yanlız bu sahlep marketten alınan sahleplerden değil ben İstanbul'dan kilosu 120 TL'den aldım.)
- 2 çay bardağı şeker (Annelerimizin kullandığı minik çay bardaklarından.)
- 1 paket vanilya
- 1 paket damla sakızı
- 1 adet çubuk tarçın

Mikrodalgada Sakızlı Dondurma Tarifi ;

- Sütün ağzını kapatıp içine tarçın çubuğunu ekledim.400 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 2.dereceyi ayarlayın.)5 dakika beklettim.
- Şekeri, vanilyayı,sakızı ve sahlebi karıştırıp sütün içine ekledim.Mikrodalgayı 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.)10 dakika beklettim.
- Geniş bir kaba koyup balkonda soğuması için bekledim.
- 6 saat buzlukta beklettim.(Aslında bir gece buzlukta bekleyince daha iyi oluyor ama böylede çok kötü olmadı.)

No comments:

Post a Comment