Thursday, February 12, 2009

Mantarlı Omlet Tarifi















Öğrenci olduğum , yumurtayı çok sevdiğim , yapılışı kolay , her istediğim anda satın alabileceğim kadar ucuz olduğu için , sağlıklı beslenmenin gereği için yumurtayı çok tüketiyorum.Çok sık yediğim içinde sıkılmamak için kendi kendime yeni yöntemler geliştiriyorum.

Mesela bugün akşam yemeğinde mantarlısını yaptım.Anneme göre , mantarlı yumurta bana göre mantarlı omlet.Annem omlet kelimesini türkçe bulmuyor ama yumurtanın içine malzeme girince ben omlet diyorum.Annem menemen , .......lı yumurta.Neyse konuşmayı o kadar çok seviyorum ki , ne zaman biri bana yemek tarifi sorsa konuşmaktan vereceğim tarifi unutuyorum.(Hoş her zaman konuşuken anlattığımı unutup bambaşka şeyler konuşuyorum.Bu çenem benim mahvedecek bir gün ama ne zaman onu gerçekten bilmiyorum.)

Malzemeler;

- 2 yada 3 adet sivri biber.
- 4 adet orta boy yada 3 adet büyük boy yumurta
- 1 su bardağı mantar (Ben köklerini kullanıyorum hem sulanmıyor , hem fazla erimiyor.)
- 1 yemek kaşığı yağ (Lezzet düşkünüyseniz tereyağı , sağlık düşkünüyseniz zeytin yağı yada benim gibi hem lezzet hem sağlık diyorsanız yarım kaşık tereyağı , yarım kaşık zeytinyağı ekleyerek yapabilirsiniz.)

Mantarlı Omlet Tarifi;

Tavaya yağı atıp kızdırdım.Biberleri ince ince doğradım.Biberleri azıcık kavurdum.Mantarları ince ince doğradım (bir kökü üç yada dört parçaya böldüm.)Mantarlarıda biberlerin üstüne ekleyip iyice kavuruyoruz.Çırpılmış yumurtayıda ekleyip ağzını kapatıyoruz.Ben yumurtayı çok pişmiş kösele gibi sevmiyorum .O nedenle yumurtaları iyice çırpıp ekliyorum .Eklediğim anda altını iyice kısıp ağzını kapatıyorum.Üstündeki şeffaf nesneler (aşkitomun deyişiyle sümükler )gidene kadar pişirip.Çok ani bir hızla ocaktan alıyorum.Yumurta deyip geçmiyorum.Bence çoğu yemekten daha zor pişiyyo :)

Sevgilim bu omleti çok seviyor ama ne yaparsam yapayım Livanın omleti kadar lezzetli olmuyormuş.





No comments:

Post a Comment