Thursday, February 19, 2009

Mikrodalgada Pilav Tarifi


Mercimek yemeğini bile mikrodalgada yaptıktan sonra durur muyum artık, hiç yapamam dediğim yemeği yapmayı denedim.Yok canım o kadar zor bir yemek yapamıyorum. Olmuyor işte tam tuttu derken dibi yanıyor, dibini tutturmayayım derken sulu kalıyor yapış yapış oluyor, hepsi tamam derken pirinçler çiğ kalıyor.Evet doğru tahmin ettiniz yapamadığı hiç bir yemek olmayan ben annelerimizin ( ve hatta babalarımızın :) hergün yaptığı pilavı yapamıyorum.Ama bugün yaptım umarım bugüne özgü değildirde hep yapabilirim.Unutmadan tarifini yazayımda bende yararlanırım:)

Malzemeler ;

- 1 bardak esmer pirinç
- 2 bardak sıcak su
- 1 adet büyük domates
- Antalya'dan gelen acı bir sosum var evde 1 kaşıkta ondan ilave ettim ama siz onun yerine dışardan alacağınız acı biber sosuda koyabilirsiniz.
- 1 tatlı kaşığı tereyağı 

Mikrodalgada Pilav Tarifi ;

Tereyağını 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.)20 saniye çevirip erittim.Domatesi küp küp doğrayıp yağın üzerine ekleyip, 800 watta 1 dakika daha çalıştırdım.Üzerine ılık suyla yıkadığım pirinçleri ve acı sosumu ekledim.800 watta 1 dakika daha çevirdim.Suyu üzerine ekledim, kapağını  600 wattta (microdalganız dereceliyse 3.derece) 7 dakika çalıştırdım.Kapağını açıp karıştırdım tekrar 600 wattta 9 dakika pişirdim.Bu pilav bugünün favori yemeydi denemenizi isterim.


No comments:

Post a Comment