Wednesday, February 18, 2009

Mikrodalgada Jambonlu Omlet Tarifi


Akşam akşam kimse gelmesin üzerime zaten canım çıkmış, yemekle falan uğraşamayacağım demek isterdim ama karnım acıktı ne yazık ki.Kışı hiç sevmiyorum iliklerime kadar üşüyorum bu 1, doğalgaza para yetiştiremiyorum bu 2, meyveleri lezzetsiz bu 3, sebzeleri zahmetli bu da 4.Karnım açtı ve mikrodalgada hemde size yazmak için bir yemek yapmalıydım.

Malzemeler ;

- 6 yumurta
- 1 orta boy soğan
- 1 adet kırmızı biber
- 1 adet yeşil biber
- 2 yemek kaşığı mısır
- 4 dilim tavuk jambon (içinde sebze olanından alın, bende yoktu kullanamadım sebzesi az omlet olacak :)
- 1 su bardağı rendelenmiş kaşar
- 10 adet çekirdeği çıkarılmış zeytin
- Azıcık süt
- Tuzot (ben çok seviyorum kusura bakmayın ama siz başka baharatlarla tatlandırabilirsiniz.)
- Azıcık tereyağı (isteğe bağlı mikrodalgada yağ kullanmayabilirsiniz.)

Mikrodalgada Jambonlu Omlet Tarifi ;

Biberleri mikrodalganızın ızgara fonksiyonunda 4 dakika közledim, ince ince doğrayıp içine jambonu ve zeytini ekleyip harcımı hazırladım .Yumurtaları iyice çırpıp içine baharatları ekledim.Biraz daha çırpıp içine azıcıkta süt ekledim.Fırın kabının içine döküp 600 wattta (derecelilerde 3.derece) 1 dakika pişirdim.Üzerine mısırıda serpip 1 dakika daha pişirdim.Normal omlet gibi değil börek gibi duruyor.Afiyet olsun.

PS:Eğer beyazlarını ayrı çırpıp kar haline getirirseniz daha çok kabarır ve daha lezzetli olur.


No comments:

Post a Comment